Інклюзивне навчання — система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахуванні багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.
Інклюзивне навчання часто вважають альтернативою інтернатній системі, за якою діти з особливими освітніми потребами навчаються в спеціальних закладах освіти та змушені проживати в інтернатних відділеннях при них через їх територіальну розгалуженість.
Жодна дитина не має відчувати себе іншою та виключеною з освітніх, культурних і соціальних процесів – це головне завдання інклюзії.
Нормативно-правова база з інклюзивного навчання
Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з ООП
З 1 вересня 2022 року у закладі відкрито клас (1-А) з інклюзивною формою навчання, у якому працюють асистент вчителя, практичний психолог, реабілітолог та логопед.
З 1 жовтня 2023 у закладі освіти відкрито клас (5-А) з інклюзивною формою навчання, у якому працює асистент вчителя та практичний психолог.
Для дітей з інклюзивною формою навчання адаптовано навчальні програми та плани, створюється позитивний клімат шкільного середовища;
Колектив Золотоніської спеціалізованої школи №2 інформаційних технологій працює над створенням сприятливих умов для навчання дітей, у тому числі для дітей з особливими освітніми потребами. Але, на жаль, будівля закладу не забезпечена безперешкодним доступом дітей з інвалідністю до всіх приміщень школи.
Важливою умовою інклюзивної освіти є безбар’єрне соціально-культурне середовище, а саме архітеркурна доступність навчального закладу. Ми дбаємо про належні умови та стратегічно плануємо розвиток закладу освіти:
- пандус;
- кнопка виклику;
- східці та відбивна стрічка.
У закладі створені такі сприятливі умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами:
- заклад забезпечений необхідними навчальними площами;
- виконано ремонт внутрішнього туалету із дверним проходом розширених розмірів;
- виконано поточний ремонт класних кімнат;
- створено ресурсний куточок (класна кімната, кабінет психолога);
- придбані спеціальні засоби корекції психофізичного розвитку дітей з ООП;
Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч. При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, парти – світлого кольору; стелі, віконні рами – білі. Розташування меблів і обладнання сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення. У закладі дотримується повітряно – тепловий режим. Приміщення обладнані системами опалення, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).
Навчальні меблі класних кімнат відповідають віковим та морфофункціональним особливостям дітей, враховується специфіка навчально – виховного процесу.
Шкільна та пришкільна території підтримуються в належному стані.